Kedves Kollégák! Örömmel nyugtázhatjuk, hogy egyre több, szakmánkba vágó műsorral találkozhatunk a TV különböző csatornáin. Ezek közül sokat évek óta láthatunk, azokra nem kell külön felhívni a figyelmet, de vannak új csatornák, új műsorok is, amiket talán még nem mindenki ismer.
Rengetegszer ismétlik, ezért még nem maradtatok le a CLUB csatorna néhány műsoráról. Amúgy nagyon limonádé a műsorszerkezet, én csak a lakberendezéssel kapcsolatos részeket nézem, azokat viszont szinte mindig. A műsorajánló közül pár nagy kedvencem A „Maradj trendi”, amiben elképesztően eredeti dizájn szállókat láthatunk a világ több országából. Az „Ötletes padlásterek” című sorozatban a ma – méltán – oly divatos loft-lakásokat mutatják be, garantáltan leesik az állatok , amilyen virtuóz megoldásokat alkalmaznak majd’ mindegyikben. Tanulságos az „Álomingatlanok” is, de tudnék még egy-két jópofát ajánlani.
A fentiekhez hasonló műsorszámokkal állt elő a pár hónapja indult DEKO TV is, amelynek adásait főleg ott lehet nézni, ahol a Filmmúzeum-ot, mivel ez a csatorna az ő „gyermekük”. Érdemes újra végighangolni a tv-készüléketeket, mert én is így találtam meg, nem mindenkinél jön be automatikusan. A csatorna vezetője elmondta, hogy sok tervük van velünk lakberendezőkkel is, de a megvalósítás egyelőre még akadályokba ütközik. Ez a 22-es csapdája: a szponzorok akkor támogatják őket, ha a nézőszám eléri a megfelelő szintet. Ez viszont csak nagyon sok, nagyon jó műsorral érhető el a mai kiélezett média-versenyben, amihez viszont a támogatók pénzére is szükség volna. A TV DEKO műsoraiban nekem nagyon tetszik a Csodaváros, csodaház, a Stílusvilág, a Dizájn, a Forma és tervező, a kertekről szóló sorozatok közül az Új édenkert, a Hóbortos kertészek, „Az építész világa, a ….. nem is sorolom fel mindent.
Keressétek meg a csatornát, s ha kábelszolgáltatótoknál ez nem található, reklamáljatok, sőt követeljétek, hogy vegyék fel a kínálatba. Közös érdekünk, hogy a lakáskultúra nálunk is elérje az európai színvonalat, de ehhez az is kell, hogy mi lakberendezők alapvetően tájékozottak legyünk a manapság divatos trendek területén, külföldi kollégáinkkal egyforma színvonalon dolgozhassunk, napi szinten ismerjük a dizájn fejlődését, mert csak akkor tudjuk a legmegfelelőbb minőségben kiszolgálni ügyfeleinket. A tudásunk megvan, ezen a területen nem vallanánk szégyent egy nemzetközi megmérettetésben. Tájékozottság terén viszont akad tennivalónk. Ismereteink naprakészek lehetnek, ha szakirodalom olvasása, kiállításlátogatások, továbbképzések mellett nézzük a TV fentebb említett műsorait is, amelyek ráadásul hatékony és olcsó forrásanyagot nyújtanak.
Éljünk a média adta lehetőségekkel, feltétlenül megéri.