Nyár elején a Fried Fürdőszobaszalon, a VIVACO Épületgépészeti Kft., a Zucchetti csaptelepek importőre és Mátrai Gabi kolleganőm jóvoltából volt szerencsém ellátogatni az olaszországi Zucchetti csaptelep gyárba.

Repülőnk egy hétfő reggel indult Ferihegyről. Már itt megismerkedtünk utastársainkkal, bár sokan szakmai kapcsolatban vannak a vendéglátó cég magyarországi képviselőivel, illetve egymással is.

Egy felejthetetlen kirándulás az olaszországi Zucchetti gyárban A Milánó melletti Bergamóba érkezett repülőnk. Hangulatos kis étteremben ebédeltünk helyi kísérőnk kalauzolásában. Majd tovább utaztunk a Maggiore-tó partján fekvő Arona-ba, ahol a szállásunk volt. Kis pihenés, felfrissülés után városnézés és séta következett. Romantikus környezetben sétáltunk a tóparton, felkaptattunk a közeli hegyoldalon. A hegytetőn S. Carlo Borromeo óriási ércszobra áll, amely kilátóként működik. Ottjártunkkor épp nem volt nyitva – bár meggondolandó felmenni a belső csigalépcsőn és meredek létrán a magasba, nem is ajánlják azoknak, akik nem bírják a bezárt tereket.. Visszaúton a szállásunk felé, egy hangulatos pizzériában ettünk igazi, finom olasz pizzát.

Egy felejthetetlen kirándulás az olaszországi Zucchetti gyárban Másnap a Zucchetti gyár export mendzsere, Massimiliano Agostinacchio jött értünk és átautókáztunk a Zucchetti céghez. A bemutatóteremben a gyár termékeit exkluzív körülmények között, egyedi állványokon láthattuk. A modern üzemben – amelyben a csaptelep gyártás folyik – a Vivaco Kft. vezetőinek szakértő tolmácsolásával hallhattunk a gyártásról, technológiákról. Majd egy másik gyáregységbe látogattunk, ahol a zuhanyfejeket és egyéb műanyag alkatrészeket állítják elő.

Érdekes volt betekinteni a technológiai folyamatokba, kézbe fogni a még félkész termékeket és részleteket hallani a magas minőségi követelménynek megfelelően előállított termékek gyártásáról, krómozásról, csiszolásról, összeszerelésről, csomagolásról…

Belső terek tervezőjeként élvezet volt megfigyelni az üzemcsarnokok belső falfestését, a színek használatát, mellyel hangulatos munkakörülményeket teremtenek az ott dolgozóknak..

Mindeközben előadást hallhattunk, a Zucchetti gyár marketing menedzsere, S. Franzetti, a cég történetéről, működéséről, termékeiről, designról, formákról…

Délben az üzem éttermében vendégeltek meg minket. Tipikus olasz ételeket ettünk: előétel tészta, főétel tenger gyümölcsei, saláta majd desszert.

Egy felejthetetlen kirándulás az olaszországi Zucchetti gyárban Délután kísérőnk elvitt minket egy kis kirándulásra. A parkolóban, ahol megálltunk, még nem sejtettük, milyen csodás látványban, élményben lesz részünk. Lesétáltunk az egyszerű házak között és pár perc múlva egy ódon városrész csodás hangulatú épületi közt találtuk magunkat. A lakóházak szorosan egymás közé fogták a kövekkel kirakott utakat. Időnként kis terekkel, fagyizókkal, trattoriákkal tarkítva. És kiértünk az Orta tó partjára…

Egy felejthetetlen kirándulás az olaszországi Zucchetti gyárban A hőség le is győzött minket, így limonádéztunk egyet, amíg várakoztunk a motorcsónak indulására. Átérve San Giulio szigetére – ami szinte egyetlen kolostor – végig sétáltunk az utcácskákon, miközben egy-egy magasan levő ablak mögött apácák tekintete kísérte lépteinket szótlanul. A lemenő nap fényében csónakáztunk vissza a szárazföldre, majd elindultunk szállásunk felé. Az Orta-tó partján még megpillanthattuk a Zucchetti család pompás villáját.

Egy felejthetetlen kirándulás az olaszországi Zucchetti gyárban Aronába visszaérve, a Maggiore tó partján levő trattoriában lettünk megvendégelve pazar fogásokkal, kitűnő borokkal.
Másnap reggel korán indultunk hazafelé, tele élményekkel, új szakmai tapasztalatokkal és újonnan köttetett barátságokkal tarsolyukban.

Ferihegyre érkezvén elváltunk egymástól, remélve, hogy többször találkozunk szakmai rendezvényeinken, megismerve és megismertetve az egymás által forgalmazott termékeket, szolgáltatásokat és hasonló remek élményekben lesz még részünk.

Ezúton is köszönet a Fried Fürdőszobaszalonnak, a VIVACO Épületgépészeti Kft. kollégáinak és Mátrai Gabi kolléganőmnek, hogy eltölthettem ezt a pár napot a Zucchettinél; a pazar élményekért és tapasztalatokért.