Heimtextil 2018 – jó közérzet, egészséges élet és munka

 

 

Heimtextil
A lakás- és közületi textíliák nemzetközi szakvására
Frankfurt, 2018. január 9 – 12.

 

Több rugalmasság, egyediség, több innováció. Azon látogató, aki azért érkezett a Heimtextil vásárra, hogy felfedezze a legújabb trendeket és újdonságokat, számos területen célba talált. Január 9-12. között Frankfurtban 2.975 nemzetközi kiállító mutatta be legújabb stílusirányzatait, színeit és dizájn megoldásait. A vásáron a súlypont olyan megoldásokon volt, amelyek az eddigieknél egészségesebb és maradandóbb lakberendezési stílust képviseltek.

 

„The future is urban” címet kapta az ez évi Heimtextil „Theme Parks” elnevezésű kiállítási területe. Úgy a 6.0 csarnokban található, nagyméretű trendbemutató aréna, mint a kiállítók prezentációi nyomatékosan rámutattak, hogy – legyen szó otthonról, irodáról vagy szállodáról – az embereknek abban a térben kell jól érezni magukat, ahol élnek és dolgoznak. Ezt biztosítja a mindenütt jelen lévő „Hygge” – korszellem stílusa és színvilága.

 

Pasztell – lila beütéssel
Oldott, nyílt meghittségről gondoskodnak a legtöbbször világos, természetes anyagokkal kombinált púder színárnyalatok. A paletta a halvány rózsaszíntől, az orgona lilától és koráll pirostól – a homokszínen, szürkén és testszínűn át – egészen a pasztell víz- és olaj színvariációkig terjed. Ezek a kis, nüansznyi eltérések a tiszta vonalak, bársonyos felületek, csillogás és érzéki struktúrák által lesznek hangsúlyosak. Mindeközben egy kissé élénkebb színvilág előfutára is érzékelhetővé válik. Ebben frissen és élénken hatnak a sárgabarack, bogyós gyümölcs, rózsaszín és menta tónusok. A nemrég megjelent, divatos lila szín újból színpadra lép és végig játssza a teljes klaviatúrát az orgona és levendulatónusoktól kezdve egészen a sötét ultravioláig.

 

Kék klasszikus
Mindezzel párhuzamosan a klasszikus indigókék egy hideg trend-színné alakul. Jellemző dizájn-elemek a tradíciós anyagok újraértelmezett mintái, a batik optikák vagy elmosódások, melyek kézi megmunkálás benyomását keltik. Különösen eredetien hat a bolyhos textilen a kék és a natúr tónusok keveréke, ami az élet általános digitalizálását állítja szembe a tökéletlennel. Szintén feltörekvőben vannak az úgynevezett „Denim-minőségek”, melyek az enteriőr számára olykor hanyag lazaságot kölcsönöznek.

 

Zöld az ütőkártya
A városi dzsungelben az intenzív zöld tónusok, valamint a buja növény- és levélmotívumok egyszerűen idézik a természet hangulatát. Tipikusak az indák, páfrányok, pálmaágak, kaktuszok vagy a szabad, botanikus formák – gyakran fekete háttér előtt. A zöld zölddel színvilágot leginkább decens bogyósgyümölcs és rozé tónusok szakítják meg.

 

Fekete és csillogás
Valamennyi színárnyalatnak célzottan modern hangsúlyt ad a fekete. Az arany és a meadowlark hideg napsárgával való kombinációja exkluzív hatást képez a grafikus dizájnokban. Mindenütt jelenlévő a fémes csillogás. Ez nemcsak a különféle stílusoknak kölcsönöz nemes tapintást, hanem a sötét tapétákat és függönyöket is elegánsan felvidítja.

 

Áttetsző dizájn-elemek
A grafikai minták népszerűek és divatban maradnak. Az 50-es évektől és az „Art déco”-tól kölcsönzött ötletekkel egyre erősebben keveredik egy új „Ethno- Styl” impulzus, ami fiatalos és friss hatást kelt. A művészitől a lezserig hatnak az agyonmosott anyagok, a kevertszínű szőttesek, kézműves vagy használatos optikák és az impulzív minták, amelyek azt a látszatot keltik, mintha vastag ecsettel kerültek volna az anyagra.

 

Több struktúra
Trendik maradnak a jól kitapintható, célnak megfelelő struktúrák. Az ötleteknek és megvalósításuknak ezen a területen szinte nincsenek határai. A Heimtextil vásáron találkozhattunk a szemcsés és áttört felületeken elhelyezett levélstruktúrákkal, művészi grafikus mintákkal, valamint a természet által inspirált 3-D-effektusokkal is. A feszültséget az ellentétekkel való játék fokozza: úgymint a durva és a finom, a matt és a fényes, a transzparens és az átláthatatlan. Ezek a dizájn-elemek izgalmas megoldásokat szolgáltatnak az ablakkialakításhoz és a térfelosztáshoz is.

 

Épületek berendezése: rugalmas és tartós textíliák
Legyen szó gyógyfürdőről, szállodáról vagy irodáról, az „Interior.Architecture.Hospitality Expo” elnevezésű, a 4.2-es csarnokban elhelyezett új kiállítási forma keretein belül a Heimtextil a létesítmény berendezésére helyezte a hangsúlyt. A rugalmasság fokozott igénye mellett észrevehetően emelkedik a tartósság iránti érdeklődés is. Ez különösen érvényes olyan innovációkra, melyek az ökológiát és a közgazdaságtant egy nevezőre hozzák, mint pl. a Maasberg cég COEX-Faser elnevezésű terméke. A speciálisan feldolgozott pamut nagymértékben tűzálló, magas hőfokon mosható, s mint ilyen, többek között a klinikákon használatos. A Chieftain Fabrics ír cég megmutatta, hogy a környezettudatosság miként tör már régóta a falakon is át. Önállóan fejlesztett, újrahasznosítható bio-műbőrt használt fel olyan nagy beruházásoknál, mint a dublini reptér vagy a chelsea-i stadion.

 

Trendek és újdonságok az egyes termékcsoportokban

 

„window”: Függönyt fel az igényes dizájn előtt!
Az olyan nagy cégek, mint az Apelt, Deco Design Fürus, Gardisette, Neutex Home Deco és Sarlas Italia újdonságaikat a szezon határozott, már majdnem monokróm színharmóniájához (egyetlen szín különböző árnyalatainak használatával) igazítják. Időtállóan, nemesen és megnyugtatóan hat a fényes csillogás, a grafitszürke, fekete és olaj, rozé vagy testszínű és természetes tónusok összjátéka – hasonlóan a sárgaréz és a transzparens keverékéhez. Az igényes dizájnok alkotóelemei: strukturáltság, könnyedség, grafikai rafinériák, impulzív kreativitás és egy leheletnyi gazdagság. A romantikus réti virágokkal és pillangókkal a nyár tarkábbá és könnyebbé változik.

 

„upholstery”: textíliák a mélyebb lélegzetvételhez
Egészségesen élni és dolgozni: ez a bútorok és dekorációs anyagok területének top témája. A Drapilux és ATN sok olyan újdonságot mutatott be, amik a lakást klimatizáljá, vagy akár a zajt is képesek szigetelni. Mindemellett ezek hitelesített bio-termékek, vízállóak és/vagy erősen tűzállóak. Ugyanakkor – mindenféle Hightech dacára – a textíliák nagyon is természetesen hatnak. Mindez érvényes a Ter Molst cég vászonból, flanellből web-optikákkal készült kültéri szöveteire is.
Amikor a belső térben használatos, kellemes hatású textíliákról van szó, a Luidor cég kiváló minőségű pamutárujáról beszélünk. A Dolce Vita cég a természetes minőséget friss színekkel köti össze. Ennek eredményeként az érdekes struktúrák és a fiatalos Ethno-Styl elemeinek bátor keverékét és kombinációját hozza létre.

 

„wall”: tapétacsere költözés helyett
Hűvös padlás, ipari stílus, alpesi kunyhó, vagy inkább nyírfaerdő? Amennyiben pusztán egy tapétacseréről van szó, az A.S. Création cég fotórealisztikus motívumai feleslegessé teszik a költözést. Inspiráló változatosságot teremtenek a Grandeco, Limonta és Tapetenfabrik Gebr. Rasch kiállítók individuálisan hangsúlyozott falai. A trendeknek megfelelőek úgy a geometrikus dizájn-elemek, az impulzív ecsetvonások, a fiatalos Ethno- minták és a műalkotások, mint a falevelek, ananász vagy papagáj motívumok is. A jólét érzetét keltik a nemes, velencei minták, a feltűnően bolyhos textiltapéták, valamint a dísz- és bőroptikák. A fémes csillogás biztosítja az elegancia és az optikai szabadtér képzeletét.

 

„floor”: individuális szőnyegművészet
A „Carpet by Heimtextil” elnevezésű, a Verband der Deutschen Heimtextilien-Industrie (Német Lakástextilipari Szövetség) védnöksége alatt létrehozott kiállítási tér izgalmas lehetőségeket tárt fel a padlóburkoló anyagok területén. Itt adott bepillantást az Ege Carpet cég a szőnyegek fantasztikus, fotórealisztikus jövőjébe. Mindezek mellett Werner Aisslinger és Hadi Teherani együttműködéséből létrejött egy rendkívül rugalmas, bituminmentes padlóburkoló koncepció is. Az ennek alapján megalkotott geometriai szabás és szabad formák egy egyedibb, expresszívebb szőnyegkoncepció létrehozását teszik lehetővé. Ezen túlmenően nagy figyelem irányul az ipari és privát felhasználású, hibrid beltéri és kültéri megoldásokra is. A dizájn-elemek között tovább élnek az ügyes toldások, foltok és optikák, melyek színei a trendek felé orientálódnak.

 

„sun”: attraktív láthatatlanság
A beltér és a kültér közötti megfelelő átjárást biztosítják az árnyékolás és fényvédelem területének újdonságai. Az MHZ cég bemutatta új roló dizájnját, ami egy modellbe egyesíti az összes szerelési és működtetési módozatot. A helyiségeket különféle lehetőségekkel lehet optikusan koherenssé tenni. Szem előtt tartva úgy az ökológiai aspektusokat, mint a városi „nomádok” igényeit, a Kadeco cég egy „apró megoldást” dolgozott ki a zsaluziák és a rolók motorizálására. A szolár-panel – ami az áramforrástól függetlenül funkcionál – lakáscserénél a rolóval együtt elvihető és újra beépíthető.

 

„digital print technology”: a digitális nyomtatás biztosítja a „fénypontokat”
A digitális nyomtatás egyre több lehetőséget és fejlődést rejt magában. A Kornit Digital cég megalkotta a különleges világítóerővel bíró színeket. Az új eljárásoknál a pink és a sárga neontónust direkt bekötik a CMYK nyomtatásba. Akár neon fénypontra vagy egyszerűen csak több fényerőre van igény, nem szükséges a különböző textilfajták (singlejersey-től a fürdőruhákig) gyártásánál a kazettacsere. A dizájn alkotóelemei között megtalálhatók a fantáziadús virágminták és a neoromantikus művészi alkotások – méghozzá fotórealisztikus minősében. A HP cég például ezért dolgozik együtt Elli Popp dizájn-tervezővel. Ezek a motívumok nemcsak a falakat díszítik, hanem a személyes munkahelyek feltűnően strukturált, hangszigetelő textíliáit is.

 

„All about pets”: állatian trendi
Az, hogy a kutyák és a macskák fekete-fehérben látnak, régóta köztudott. Nem pusztán emiatt szerepelnek stílusos ágyak és kiegészítők a trendek között a négylábú kedvencek dizájn-kedvelő gazdái részére. Keresettek a Lex & Max cég ipari stílusú kutyaágyai vagy a Laboni cég Rattan-kosarai – melyek ugyan csinosak, de ahhoz nem elég finomak, hogy megegyék őket. Okosak a Darling Little Place cég fekvőpárnái is: ugyanúgy tetszenek az embereknek és az állatoknak is, tartják formájukat és extrémen utazásbiztosak.

 

„bed”: stílusosan ágyazva
Stílusosan élvezni a lakáskomfortot – ez is elsődleges cél az embereknél. Újdonságaival a Biberna, Bierbaum, Home Flavours, Kas, Schiesser, Strenesse és a Tom Taylor márkák nagy kedvet csináltak az aktuális dizájn-trendeket képviselő ágyneműk beszerzéséhez. Mindenekelőtt a határozott színvilággal, amiben megtalálható a porszerű testszín, orgonalila, rosé és a különféle olajtónusok – összehangolva a feketével, grafitszürkével és a natúrárnyalatokkal. A nyomatoknál a virágok, falevelek, madarak és pillangók dominálnak. Köztük megjelennek ugyanakkor a jövő színeinek előfutárai is: úgymint világító türkisz, lazac, denim és meadowlark. Megállapítható, hogy elmúltak azok az idők, amikor a garnitúráknak ugyanazon motívumokat kell felmutatnia. Napjainkban az egymáshoz igazodó dizájn-elemek izgalmas keveréke biztosítja a változatosságot. Az egészséges ébredést a Smart párnák sokasága biztosítja. Ezek összeköttetésben vannak a saját mobillal, így gondoskodnak az alvás és az ébredés kellemes fázisáról.

 

„bath”: lezser spa-érzés
Ébredés után pihenten indul a nap. Finoman és lezseren hatnak a Möve cég törölközői és fürdőköpenyei a stílusosan átszőtt Jeans-Look kialakításukkal, valamint az ehhez passzoló fürdőszobai és WC kiegészítők. A már említett pasztell, galambszürke és a természetes tónusok, valamint a fekete-fehér és az indigó aktuális kompozíciója – megerősítve a világos lazac és menta színekkel – keveredik a Joob és a Kleine Wolke cégek újdonságainál. Másoknál, így a Vossen cég esetében is, az olíva és olajszín jelenik meg. Minden színes trendben a struktúrák és a kiváló minőség szavatolja a megfelelő spa-érzetet.

 

„table”: friss kompozíciók és stílusos garnitúrák
Az asztalterítéshez használt lakástextíliák területén a szlogen: lazán, könnyedén egy teljesen új divatot teremteni. A Sander cég tavasszal egy friss kompozíciót mutat be a menta, lazac, rózsaszín és piros színek felhasználásával, valamint stílusos indigó garnitúráit is piacra dobja. Legkésőbb nyáron az ananász és a pelikán motívumok is megjelennek. A szabadság érzetét a szivárványszínű halak hozzák el. A JPF cég kastélykörnyezetet teremtve az orgonakék és viola kompozíciójával jelentkezett a vásáron. Ezenkívül jó hír – nem csak a kisgyermekes szülőknek -, hogy visszatér a jó öreg viaszosvászon asztalterítő is. Ehhez a Gemitex cég stílusos, teljesen veszélytelen szettet készít, beleértve a passzoló ülőpárnákat is – mind belső, mind külső használatra.

 

További információk, letölthető fotók:
www.heimtextil.messefrankfurt.com
www.facebook.com/heimtextil

 

 

2018. január

 

[tabs slidertype=”images” auto=”yes” autospeed=”4000″]

[imagetab width=”800″ height=”500″]https://lakberendezok.hu/wp-content/uploads/2018/02/Heimtextil-2018_01.jpg[/imagetab]
[imagetab width=”800″ height=”500″]https://lakberendezok.hu/wp-content/uploads/2018/02/Heimtextil-2018_02.jpg[/imagetab]
[imagetab width=”800″ height=”500″]https://lakberendezok.hu/wp-content/uploads/2018/02/Heimtextil-2018_03.jpg[/imagetab]
[imagetab width=”800″ height=”500″]https://lakberendezok.hu/wp-content/uploads/2018/02/Heimtextil-2018_04.jpg[/imagetab]
[imagetab width=”800″ height=”500″]https://lakberendezok.hu/wp-content/uploads/2018/02/Heimtextil-2018_05.jpg[/imagetab]
[imagetab width=”800″ height=”500″]https://lakberendezok.hu/wp-content/uploads/2018/02/Heimtextil-2018_06.jpg[/imagetab]
[/tabs]