Lakberendezési tanácsadás a 2022-es Fürdőszoba és Otthoni Wellness Kiállításon
Zselló Katica a Fürdőszoba és Otthoni Wellness kiállításon több kollégával együtt lakberendezési tanácsadást tartott. Megkérdeztük tőle, hogy mennyien kértek a szakemberektől tanácsot, mennyi idő volt a tanácsadásra, milyen tapasztalatai voltak? Általában mennyire vannak tisztában az emberek azzal, hogy mit jelent a lakberendezési tanácsadás?
ZS.K: Jómagam először, de nem utoljára vettem részt ilyen rapid lakberendezési tanácsadáson.
20 perc igazán rövidnek mondható, de némi odafigyeléssel (a lakberendező részéről) és felkészüléssel (az érdeklődő részéről) igazán hasznosnak bizonyult. Ritka esetben érkezett valaki egyedül a tanácsadásra: volt, hogy a szomszéd asztaltól kellett széket kérni, mert a házaspár mindkét gyermekét elhozta a kiállításra / tanácsadásra. Feltűnően mindenki betartotta a maszk viselési kötelezettséget és tiszteletben tartották a 20 perces intervallumot is.
Az érdeklődők 80%-a érkezett Budapestről, de volt érdeklődőm Győrből, Kecskemétről és Nyíregyházáról.
Milyen felkészültséggel jöttek az érdeklődők, tudták-e körvonalazni, mit szeretnének, milyen alaprajzokat hoztak?
ZS.K: Érkeztek új építésű lakás kinyomtatott alaprajzával, aztán táblagépen bemutatott, tervezett családi ház műszaki rajzaival. Természetesen kockás füzettel és nem méretarányos kézi rajzokkal is találkoztam.
Volt-e olyan, aki nem hozott semmit, és ha volt ilyen, akkor ő hogy képzelte el a tanácsadást?
ZS.K: Igen, volt, aki üres kézzel érkezett. Ő vajon hogyan képzelte el a tanácsadást, azt őszintén nem tudom.
Természetesen erre az eshetőségre is készültem: volt nálam friss lakber magazin, illetve több kiállítótól szereztem be újdonságokat tartalmazó katalógust, így tudtam olyan fürdőszobai megoldásról beszélni/mutatni, ami segítheti a lakásfelújítást. Tapasztalataim alapján, ha egy enteriőr képen kérdésekkel vezetem az ügyfelet, akkor ő maga közelebb kerül a megoldáshoz.
Általában mennyire vannak tisztában az emberek azzal, hogy mit jelent a lakberendezési tanácsadás, és mi volt az, amire elsősorban kíváncsiak voltak?
ZS.K: Engem inkább konkrét kérdésekkel találtak meg:
A fürdőszobában hova tegyék a mosógépet, ami persze azt jelentette, hogy a teljes berendezést gyorsan átbeszéltük, az épített zuhanytól a mosdószekrényig. Az egyik standon meg is mutattam nekik később annak a mosdószekrénynek a sajátosságait élőben, amiről előtte beszéltünk.
A családi ház szűk lépcsőházát ’hogyan dobják fel’ – ők például annyira elégedettek voltak az ötletemmel, hogy folytatjuk ’élőben’ a tanácsadást-tervezést.
Fiatal pár építkezik, és noha a konyha berendezése miatt jöttek (fürdőszoba kiállításra?), a hozott alaprajzon egyből feltűnt a vendég mosdó ’rossz’ helye, javaslatot is tettem rá gyorsan. Sőt, ismerve a kiállítók kínálatát, az egyik standhoz el is kísértem őket, ahol egy igazán extra fürdőszobai megoldást mutathattam meg nekik.
A tanácsadások során inkább a funkcióra, mint a design-ra helyeztem a hangsúlyt, és arra hogy mindenki kapjon biztosan akár csak egy mondatot, amit hazavihet magával.
Szerencsére jó asztalt választottam a tanácsadásra, mert közelben két kiállítóhoz is ’odaláttunk’, ahol pultra ültetett mosdót és mosdópultba süllyesztett mosdót is meg tudtam mutatni, a helyünkön ülve. Ez nagyban segítette a tanácsadást, hogy ’el tudják képzelni’ a javaslatot, tanácsot, és hasznosan összekössem a tanácsadást a kiállítással.
Két olyan esettel találkoztam, ahol inkább csak megerősítést vártak: ahogyan ők megálmodták a konyhát vagy fürdőszobát, az úgy szerintünk is jó lesz. Beszélgettem két olyan feleséggel is, akik azért jelentkeztek be a tanácsadásra, hátha férjükkel szemben az ő berendezési javaslatuk kerül támogatásra, megerősítésre a lakberendező által. Így is történt…
Aztán kíváncsi voltam, hogy valaki miért veszi igénybe az ingyenes lakberendezési tanácsadást, főként, ha jól szituált ügyfél. Azt a választ kaptam, hogy ha már eljön a kiállításra, akkor szeretné az idejét a legjobban kihasználni, és így be is regisztrált erre a programra is.
Érdekes volt, hogy a fiatalok sokkal nyitottabbak voltak a fekete matt csaptelepre és profilokra, különböző LED fény megoldásokra, és inkább megvesznek online egy terméket, ellentétben középkorú szüleikkel.
Wellness-spa kérdést csak egy fiatal pár tett fel. Továbbra is trend a szülői hálóhoz a zuhany a fürdőszobában és inkább két mosdós szekrény; a gyermekek szobáihoz pedig kádas fürdőt terveznek.
Volt látogató házaspár, akiket az egyik lakberendező előadásra invitáltam. Nem csak a kiállítók standjáról beszerzett katalógusokkal, hanem egyéb szóróanyaggal is készültem a látogatóknak, mint például a Villeroy Selfie Point-os brossúra, így felhívva a figyelmet az aktuális nyereményjátékra.
Véleményem szerint a kiállításon a tanácsadás és a kiállítók termékeinek összekapcsolása kiváló lehetőség volt, összehangolásra került a gyakorlat, a termék és a tervezés. Fontosnak tartom, hogy ne csak katalógusból válogassunk termékeket a tervezés során, hanem az ügyfelek élőben is meg tudják nézni azokat, mert így tudjuk véleményem / tapasztalatom alapján a legjobban támogatni őket a döntésükben.
Összességében elmondhatom, hogy felkészült, tudatos ügyfelekkel volt szerencsém találkozni a lakberendezési tanácsadáson, és tényleg visszacsatolást nyert a gondolat, mely szerint mindenki annyit vesz ki egy tanácsadásból, amennyit beletesz.