Meddig hajlandó elmenni, hogy az Ön lakásába szeressenek bele a vevők? Eljött az idő amikor az eladóknak nálunk is komolyan kell venniük az ingatlanuk felkészítését az eladásra, mégpedig abból az egyszerű okból, hogy ebben a nagy ingatlandömpingben eladhatóbbá váljék az ingatlanuk. Erre találták ki a Home Staging módszert, mint új értékesítési technikát.
Az első benyomás megismételhetetlen, így már a hirdetés képeinek elkészítésénél törekedjünk a tisztaságra, a rendre, a személytelenítésre. Bővítsük a teret úgy, hogy a felesleges dolgokat, bútorokat már most elpakoljuk. Az összes fényforrást kapcsoljuk be, ne ilyenkor takarékoskodjon az energiával. Jó szolgálatot tesz pár darab szép dísznövény, vagy egy csokor virág.
Az ingatlanstaging nem lakberendezés, hanem a dekoráció, a pszichológia és a marketing egymást kiegészítő egésze. A staging a lakást az eladásra készíti fel és nem arra, hogy mi magunk éljünk benne. Célja az ingatlan minél gyorsabb és minél magasabb áron történő értékesítése. A lényege a legjobb tulajdonságok kiemelése, illetve a negatívak elfedése.
Nyugat-Európában és Amerikában bevált módszerként alkalmazzák a csábítás módszerét, a staginget. Más országokban statisztikák bizonyítják, hogy az értékesítés sikeresebb, illetve az átfutási idő a felére csökkent ezzel a felkészítő módszerrel. Ilyen módszer például a lakás megnövelése optikailag, ugyanis két egyforma lakás közül a vevő azt fogja választani amelyik nagyobbnak látszik, hiszen minden ember többet szeretne kapni a pénzéért.
A vásárlók szemével érdemes nézni az ingatlant, alakítsa olyanra ingatlanát, amilyet Ön szeretne látni, ha ilyen ingatlant keresne.
A vásárlók 75 %-a nem képes meglátni az ingatlanban rejlő potenciát, illetve csak 25% az, aki a rendetlenség mögé tud nézni.
Apró változásokat objektíven tegyük meg, a személyes ízlést, emlékeket szorítsuk háttérbe.
Tegyünk rendet és takarítsunk ki alaposan, hogy a vevő el tudja képzelni saját bútorait a leendő otthonában!
Ha szeretné megérteni a staging lényegét, és alkalmazná is, akkor tegye a következőt:
– Képzelje el a jelenlegi otthonát, nézzen körül, fényképezzen le minden helységet, aztán felejtse el, hogy a saját otthonát látja a képeken.
– Képzelje el az egyes helyiségeket úgy, mintha a lakása egy szállodai szoba lenne.
Teljesen természetes, hogy egy szállodában is szétpakolja az ember a személyes dolgait, hiszen sokkal kényelmesebb úgy élni, hogy minden kéznél van.
Ha eldöntötte, hogy megválik régi otthonától és egy másikba költözik, akkor már az elején kezdje el személyes tárgyait összepakolni.
A legtöbb eladó itt rontja el, mert csak akkor kezd pakolni, amikor már költözni kell, pedig már az értékesítés kezdetekor meg kellene tenni.
A lakást lehetőleg olyan helyzetbe kell hoznunk az értékesítés előtt, hogy az alapvető funkciók megmaradjanak (ágy, asztal, TV), de mindent, ami egy kicsit is személyes, lehetőleg teljesen el kell pakolni, rend legyen, tisztaság, mintha már az új vendégeket várnánk. Mintha a fürdőben a szappan, a törülköző mind nekik lenne odakészítve.
Ez a fotózásra is érvényes, sőt talán már ott dőlnek el a dolgok a vevő fejében. A képek készítésekor nagyon egyszerűen el lehet tüntetni mindent az útból, ami egy kicsit is arra utal, hogy ott él valaki. Tudom, hogy nem egyszerű úgy élni hónapokig egy ingatlanban, mintha már ott sem lennénk, de jobb ha tényként fogadja el, hogy a Home Staging módszer bevált. Néhány év, és minden olyan ingatlan hátrányban lesz a piacon, ahol nem alkalmazzák az értékesítésnél ezt a technikát.
Forrás:
akciosotthon.hu