A gyors lakáseladás bevált receptje. Amerikában már 40 éve alkalmazzák a home-staging-et, hatalmas sikerrel. 1972-ben Barb Schwarz lakberendező és ingatlanközvetítő nevéhez fűződik. Célja az eladandó ingatlan felkészítése az értékesítésre úgy, hogy az minél gyorsabban és minél magasabb áron kelljen el.

Home StagingA nálunk még kevesek által ismert szakma jelentését többféleképpen fordítják, van, aki színpadra állításnak, van, aki otthon díszletezésnek. Amerikai és nyugat-európai országok statisztikái szerint az értékesítés ezzel a módszerrel jóval sikeresebb. Lényege: a lakás felkészítése az értékesítésre, az otthon díszletezése, a lakás színpadra állítása, az előnyök, a lehetőségek és a vonzó szempontok kreatív kiemelése, vagyis olyan kellemes érzések és pozitív légkör megteremtése, amely elvarázsolja a potenciális érdeklődőt, ahol el tudja képzelni az életterét, (mert nem lakást, hanem otthont vesz), hogy ne a vak szerencsén múljon a lakáseladás, hogy képesek legyünk láttatni az ingatlan vonzó tulajdonságait és a benne rejlő lehetőségeket.

A lakás belső tereinek a felértékelése kevés ráfordítással megszépíteni egy ingatlant, hogy az a legjobb, legelőnyösebb és legesztétikusabb formáját mutassa, hatásos módszer, ha minél gyorsabban, minimális időn belül és minél magasabb áron, maximális piaci áron, vagy veszteség nélkül akarjuk ingatlanunkat eladni. A lakás is egy termék és fontos a csomagolás! Az otthonunk saját magunk tükörképe, mesél a személyiségünkről, az élet stilusunkról. A vevő a lakásba való belépés után néhány percen belül, „beleszeret” és eldönti, hogy megveszi az ingatlant vagy továbbáll és az égiek kezében van az üzlet. A Home-staging célja, hogy az ingatlant a vevő szemével kell látni, hogyan tetszene a legjobban, miként tenne rá a legjobb benyomást.

Nyugat-európai kutatások igazolják, hogy az érdeklődők az első pár percben eldöntik, hogy érdekli őket az ingatlan vagy sem. A potenciális vevő mindig a saját életterét keresi, ezért a legfontosabb az első benyomás, amely egyben a döntés meghozatala is. Vajon miként alakíthatjuk a lakás jelenlegi arcát a vásárolni szándékozók megálmodott és vágyott otthonává?

A home staging szabályaiA home-stagingnek is vannak szabályai, fogásai. Ha a staging alapokat nézzük, nem túl bonyolult dolgokkal kell kezdenünk fel kell készíteni az ingatlanunkat az eladásra, pl. takarítás, rendrakás, – sajnos ez sokak számára nem természetes, ezért került be a staging alapokba -, már ilyenkor érdemes egy külsős embert, home-stagert hívni, aki személyesen nem kötődik az ingatlanhoz, külső szemmel képes látni a rendet és a tisztaságot.

Mivel semmilyen érzelmi szál nem köti az ingatlanhoz ugyanúgy, mint a leendő vevőket sem, olyanná alaktja át a lakást, hogy az a legjobb, legelőnyösebb, legesztétikusabb formáját mutassa és megfeleljen a vevő elvárásainak. Egy lakás kiválóan funkcionálhat a benne élőknek, viszont amikor el akarják adni, a potenciális vevő szempontjait kell szem előtt tartani.

A tulajdonos sokszor érzelmileg erősen kötődik a lakásához, és nem látja meg azokat a hibákat, hiányosságokat aminek hatásait vevő-jelöltjei megéreznek, és emiatt elállnak a vásárlástól. A home staging célja, hogy a vevő szemével kell látni, az ingatlannak meg kell felelnie a leendő vevő elvárásainak, hiszen ő érzelmileg nem kötődik az ingatlanhoz, nincsenek pozitív emlékei.

Ahhoz, hogy „szerelembe essen”, felszínre kell hoznunk a rejtett szépségeket, az ingatlan erősségeit, a vonzó tulajdonságokat, hogy kívánatos legyen a leendő vevők számára, mert a bennük keletkező érzések sokszor erősebben befolyásolják a döntésüket, mint a racionális tények.

A home-staging legfontosabb irányelvei:

 

A home staging alapelvei

 

• 1. Első benyomás, külső és belső környezet
• 2. Nagytakarítás
• 3. Rendrakás, személytelenítés
• 4. Túlzsúfoltság megszüntetése
• 5. Hibák kijavítása
• 6. Színek hatása
• 7. Fények hatása
• 8. Hangok hatása
• 9. Illatok, szellőztetés
• 10. Növények
• 11. Dekoráció

„AZ ÉLET JÁTÉKÁBAN NEM AZ A FONTOS, HOGY JÓ LAPUNK LEGYEN, HANEM AZ, HOGY A ROSSZ LAPOKKAL IS JÓL JÁTSZUNK…” (H.T.Leslie)