Velence, de se nem a magyar, se nem az európai olasz Velencénk, hanem az amerikaiaké – Kaliforniából.
A szóban forgó ház ugyanis a kaliforniai Venice városában található, és a Vienna Way Residence (azaz szó szerinti fordításban: Bécsi úti rezidencia) névre hallgat.
Az épület külseje és belsőépítészete a – szintén kaliforniai – Marmol Radziner Architecture studio terméke. A kissé Bauhaus-os, ám kortársian modern épületre jellemző a természettel való tökéletes egybeolvadás. Az óriási felszínű ablakok révén a külső és belső egybefolyik, és bárhol ülve élvezhető a csodás táj, illetve a villa belső kertje. Ebben segít a kissé befelé forduló ház, átriumos szerkezete, melyben fókuszpontként a feszített vizű medence szolgál.
Az építészek kubista formákkal játszva hozták létre azokat a blokkokat, melyekből a belső tereket megalkották. A középpontban elhelyezkedő konyha különlegességét az adja, hogy padlószintje süllyesztett, így az ablakon kinézve az uszoda vízszintjével van a szemlélő szemvonala. (Egy átmulatott éjszaka, vagy részeges parti után csak óvatosan a közlekedéssel, nehogy az ajtónak vélt ablakon át a szoba helyett a konyhapultra lépjünk be.) A modern vonalú konyhabútor mindent elnyel, ami a mai konyhatechnikához csak kellhet, s bár a tér tágassága engedné, mégsem rendelkezik – amerikai módra – konyhaszigettel, hanem inkább G-alakban körülöleli a szakácsot. Különleges az is, hogy szinte fejre állították a hagyományosan megszokott burkolási rendet: a padló nyers beton, a mennyezet viszont parkettával burkolt. Ám mindennek funkciója van – vizuálisan csökkenti a hőérzetet, amire itt Kaliforniában szükség is van.
A konyha kettéosztja a belső teret és elszeparálja a privát szférát a vendéglátásra alkalmas közösségi terektől. Az átrium közepét elfoglaló medence mindenhonnan jól látható, és megközelíthető.
Az otthon nappalija minimalista bútorai puhák, hívogatóak, és ezüstszürke plüss kárpitozásuk révén jól illik a nyers beton megszabta térbe. Az egyenes vonalak és a fényesre lakkozott felszínek tovább erősítik a légkondicionáló adta hűvösséget.
Az enteriőr egésze monokróm, a fekete-fehér, barna-szürke színek használata miatt. Színeket csak a hálószobai lakosztályban találunk, ahol az ágy mögötti falon lógó óriási sárga festmény szinte világít a maga citromsárga árnyalatával. Ehhez társul még az ég, és a medence kékje, illetve a növényzet zöldje és teszi teljessé a felhasznált színpalettát.
További információ:
marmol-radziner.com
digsdigs.com