Év Lakberendezője 2019 - közönségszavazás

Millió rózsa egy virágüzletben

Mihálydeák Krisztina (48590 pályázat)

 

LOSZ Év Lakberendezője kategória

 

Lakberendezőként egy igazi kihívás egy meglévő nagymárka és a hozzákapcsolódó termékhez, arculathoz igazítani egy belső teret. A The Million Roses rózsadobozait nagyon sokan ismerik, a márkát és a hozzákapcsolódó termékeket a különleges elegancia és a luxus jellemzi. Ezt figyelembe véve terveztem meg az új üzlethelyiségüket is Bukarestben.

A The Million Roses új üzletének kialakításához nyilvánvaló elvárás volt, hogy a mellette levő, világszínvonalú márkák üzleteihez igazodva igényes és fényűző legyen a végeredmény. Ugyanakkor a letisztultságra is törekedni kellett, hiszen a virágdobozok önmagukban is igen hangsúlyosak, így nem elvenni kellett róluk a figyelmet, hanem a belső térrel még inkább kihangsúlyozni a magas minőséget és az eleganciát, amelyet képviselnek. Mindebből kiindulva elkezdődhetett a tervezés és a látványtervek készítése.

Mihálydeák Krisztina (48590 pályázat)A padló burkolására magas fényű, carrarai márványt használtunk, ami visszaköszön a pultról, illetve a pult mögé felhúzott falról, ami a márka nevét is hirdeti. A falnak emellett még egy fontos funkciója van, ugyanis elrejt a vásárlók elől egy kis íróasztalt számítógéppel, amely az üzletvezető és az ott dolgozók számára lett kialakítva, a kis raktárhelyiséggel együtt. A fényes márvány felületeknek egyrészt térnövelő hatásuk van, másrészt képviselik az előkelő térélményt.

A falak borítására fekete színű festék került, ami tökéletesen egyensúlyozta a padló világosságát és fényét, ugyanakkor a fekete szín által még inkább hangsúlyozódnak a virágok színei. A fekete-fehér csíkozású tapéta a maga egyszerűségében egyfajta hangulatot ad az üzletnek, és a kontrasztos megjelenése vonzza a tekintetet, így ezt főként arra a falra helyeztem, ahol a bemélyedésekben rózsadobozok voltak betervezve, ezáltal is finoman vezetve a vásárló tekintetét erre a részre. A hangsúlyos dobozok és a rengeteg rózsa között fontos volt, hogy a vásárlónak ne legyen zsúfolt érzete, így a teret minél szellősebben alakítottam ki. A kirakaton kívül középre került még néhány virágtartó állvány, amelyek könnyen körbejárhatóak, így közelebbről és minden szögből meg lehet nézni a virágalkotásokat. A csíkos tapétájú fallal szembe egy vörös fotel került, aminek dekoratív jellege mellett, funkciója is van, hiszen a vásárlók itt várakozhatnak rendeléseikre. Az aranyszínű kiegészítők, mint a kis asztalkák, vagy a festménykeret szintén az eleganciát és a luxusérzetet hivatottak sugallni. A kanapé mellett helyet kapott egy kisebb raktárhelyiség, melynek sötét, fekete színű üvegére plexiből készült polcok kerültek, melyekre magas kategóriájú pezsgőket lehet elhelyezni, mintha azok lebegnének.

A munkafolyamat során folyamatosan azon gondolkoztam, hogy mitől lehet ez az üzlet az elegancia mellett különleges is, mitől lehetne több, mint a közelében levő nagy márkák üzletei. Adott volt egy nagy belmagasság, és a márka főterméke, a rózsadoboz, és ez hozta végül az ötletet: legyenek rózsák lelógatva a mennyezetről, ezáltal kihasználva a nagy belmagasságot. Ennek kivitelezéséhez hálót használtunk fel, erre kerültek fel a jó minőségű műrózsák, amelyek közül elegánsan ereszkednek alá a kristálycsillárok. Ez a megoldás végül feltette a pontot arra a bizonyos i-re, így a belső tér nem csak az eleganciát hordozza magában, hanem a különlegességet is.