Balázs Kriszta - SpaTrend Funkcionális Ötletpályázat IV. helyezett munkája

SpaTrend Funkcionális Ötletpályázat IV. helyezett munkája

Alapkoncepció

Az alapkoncepció egy olyan egységes hangulatú tér megteremtése, ahol a termékek installációja a szabadban, a kertben töltött kikapcsolódás élményét idézi, nagyvonalú, látványos inspiratív formában.

Cél, hogy az installáció a termékekre terelje a figyelmet, maga a csarnok tér csak homogén háttérként szolgáljon. Tervezés során fontos szempont volt, hogy az egyes területeken a termékek, termékcsoportok átlátható formában, zsúfoltság nélkül legyenek kiállítva. A bemutatóterembe érkezők egy áttekinthető, informatív, könnyen befogadható élményt kapjanak, ahol a termékek magas színvonala magától értetődik és a cég professzionális, ügyfélközpontú arculata a tárgyi környezeten is érződik. A tér hangulata könnyen felidézhető legyen.

Térszervezés

A koncepció megvalósításához a meglévő szerkezeteket csak kisebb mértékben szükséges átalakítani.

“A” tér
A recepció közvetlenül a bejárati ajtóval szemben fogadja a látogatókat. Színes hátterével és egyedi vízesés inspirálta lámpájával vonja magára a figyelmet. A meglévő iroda blokk egy modern családi ház részletet imitál. Az iroda belső téri ablaksora teljes hosszon egy teli üveg falra van cserélve, az iroda bejárati ajtaja is átkerül a recepció mellé. Így egyrészt felszabadul az átjáróban lévő értékes falszakasz, másrészt közvetlenebb a kapcsolat az iroda és az ügyfél tér között. Az iroda látvány irodaként is működhet, a professzionális munkát hangsúlyozva, de le is árnyékolható.

A recepció hátfala mögött már a bejárattól felsejlik a terasz, ahol Jati and Kebon modern bútorai, egy softub medence és OFYR termékek kapnak helyet. Rengeteg növénnyel, lugast idéző egyedi installációval.

A recepciótól balra van a Hotspring Highlife bemutatótér. A medencék dobogóra kerültek. Annak érdekében, hogy a tér mérete és a kiállított medencék száma az egyes termékekről ne vegye el a hangsúlyt a medencéket térelválasztó installációs falak választják el egymástól, úgy hogy egyszerre 2-3 medencénél ne látsszon több. A térelválasztókon magyarországi vízpartokról készült fotóposzterek adják a medencék hátterét.

“Átjáró”

Az átjáró falán grafikailag egységes stílusban a különböző medence típusokat bemutató tablók vannak, a választható anyag és színmintákkal segítve a típusok összehasonlítását és az ideális medence kiválasztását.

“B” tér és a wellness medence tere melletti beugró

Ezen a területen kapott helyet a többi masszázs medence, brandenként csoportosítva. Az ablakok besötétíthetők, hogy a medencék beépített világítása jól érvényesülhessen. A mosdó és az iroda bejárata azonos nyílászárókkal egységesítve van. A kettő közötti fal szakaszon a háttér installáció az “A” tér stílusát követi.

“C” tér

A “C” tér fennmaradó része a kertibútor és árnyékoló bemutató terem, közepén a bárral. A mennyezetről leereszthető vetítő vászonnal akár kisebb előadások, oktatások rendezésére is alkalmas.

A kávézó pult egy rusztikus kültéri konyha hangulatát idézi. Funkcionálisan működő Broil Kingbeépített grillel, ami így grill bemutatókra is alkalmas. A kávézó tér felett egyedi pergola installáció készül, függesztett lampionokat idéző hangulat világítással.

Szín és anyaghasználat

A terek anyaghasználata semleges letisztult. Domináns szín a fehér. A padló csiszolt beton padló matt lakkozással, kivétel ez alól a kültéri bútor bemutató tér gőzölt kőris burkolata és a dobogók azonos fa burkolata. A falak fehér illetve egy-egy hangsúlyos részen fekete festést kapnak. A tereket a nagy méretű színes tájképek és a rengeteg növény teszi érdekessé.

 

Balázs Kriszta
lakberendező