Papp Linda & Dunai Virág - SpaTrend Funkcionális Ötletpályázat I. helyezett munkája

SpaTrend Funkcionális Ötletpályázat szakmai I. helyezett munkája

A győztes pályázati koncepció

A pályázati felhívás a SpaTrend otthoni wellness termékeket, kültéri bútorokat és kerti grilleket forgalmazó cég ürömi bemutatótermének megújítására szolgáló megtervezése volt, melyre ötletpályázatot írtak ki. Az összesen ~1200 m2 területű bemutatótér 3 egységre osztható, A, B és C csarnokterekre. Az épületek közepes hajlásszögű tetővel ellátott csarnokszerkezetek, melyek építészeti minősége alacsony, így nem illeszkedik a termékek luxus minőségéhez.

Ezen építészeti minőség emelését, valamint a termékek csomagokba rendezését tűztük ki célul, hogy az ide érkező vásárlók jobban el tudják képzelni az otthonaikban a csoportokba rendezett termékeket és azok helyigényét. Ezzel egyrészt növelnénk a vásárlási kedvet, másrészt desztináció bemutatóteremmé válhatna az ürömi terület, ahová az ország bármely pontjáról izgatottan érkeznének a látogatók.

Általános javaslataink között szerepelt többek között a jelenlegi belmagasság maximalizálása, amivel a “fő” csarnoktérben kissé bazilikális, emelkedett hatást érhetünk el.

Lifestyle enteriőrök létrehozását javasoltuk, komplett termékcsomagokkal, egyes esetekben tematikus csoportosítással.

Történeti elemzés és megoldás

A fürdőzés az emberiség legrégibb műveltségi javaihoz tartozik. A fürdők nem csak a tisztálkodás, de a társasági élet központjai voltak, valamint a gyógyvizek jótékony hatásai miatt történetük az egészséggel és gyógyulással is szorosan összefonódott. A tervezés első fázisában tanulmányoztuk a világ különböző népeinek fürdőkultúráját, elemeztük a köztük lévő hasonlóságokat és különbségeket.

Kutatásunkból az alábbi momentumokat használtuk fel:

  • Térrendezés – a legtöbb fürdőkomplexum kisebb és nagyobb termek sorozata, melyek különböző módon kapcsolódnak egymáshoz, viszont a legtöbb esetben zegzugos, intim termek sorozatai, ahol a fürdőzés egyes fázisai és a rekreációs szolgáltatások külön helyet kapnak
  • Az egyes termek belmagasságai a funkcióhoz idomulva változóak
  • A pihenésre szánt egységek gyakran elfüggönyözött, privát zónák
  • A közösségi élmény növeléséhez nagyobb méretű és gyakran több (különböző vízminőségű) medence található egymás mellett.

PAVILONOK

A történeti elemzés eredményeként a tér adottságaihoz, a termékek csoportosításához és a témához a legmegfelelőbbnek a PAVILONOS kialakítás bizonyult. A tervezett pavilonok olyan téglatestek, amelyeknek az éleit egy keretes faszerkezet adja. Ezek légiesen kijelölt légköbméterek, melyek absztrakt, mégis jól értelmezhető módon körülhatárolják az egyes tereket, szobákat. A pavilonok különböző méretűek és magasságúak, bizonyos esetekben egymást érintik, egy-egy falon osztoznak, míg más esetekben teljesen elkülönülnek. Közöttük kellően széles közlekedők alakulnak ki, melyek szabad mozgást biztosítanak a látogatóknak és az árunak egyaránt. A pavilonok kb. 15×15 cm átmérőjű fa gerendákból ácsolt merev szerkezetek. A 15 cm magas padlóra fellépve a vásárlók egy külön térbe/világba érkezhetnek. A pavilonok direkt idézetei a baldachinos napágyaknak, tengerparti szeparéknak és indirekt idézetei a Magyarországon is fellelhető török fürdőknek, melyek kisebb, különálló termek sorozataiban kínálják a különböző hőfokú gyógyvizeket és egyéb rekreációs-funkciókat.

A pályázat komplett prezentációját ITT lehet megtekinteni:

 

Papp Linda & Dunai Virág