SpaTrend Funkcionális Ötletpályázat szakmai II. helyezett munkája
Válogatás : a jóból a legjobbat kiválasztani a legjobb dolog …
Egy bor-válogatás vagy bonbon-válogatás vagy bármi más „selection” mindig azt jelenti, hogy valami különleges összeállítást fogunk látni az adott termékek legjobbjaiból.
A SpaTrend bemutatótermének újratervezésén dolgozva, többek között ez az izgalmas válogatás-hangulat kerített hatalmába. Különleges léptékű, hatalmas ajándékdobozban keresgéltünk, rendezkedtünk „kedvünkre”… Idéző-jelesen, mert bár ez egy ötletpályázat, de a megrendelő, a helyszín, a termékek és az INDÍTÉK mégis nagyon is valós és létező…
A tervezés szempontjai:
- 1. Az első biztos igazodási pont a frissen elkészült és karakteres homlokzat, bejárati rész volt – a fekete „kapujával” és rozsdás hatású falburkolatával. Ezt a két színt és felületet alkalmaztuk következetesen azon terek esetében, amik nem konkrétan a termékek bemutatására szolgálnak. Amik az épület „részeiként” működnek, így összekötve a kint-et a bent-tel, (ahogy ez a kettősség és összemosódás a bemutatóterem esetében is működik, hiszen többnyire kültéri termékeket mutatunk be beltérben.)
Recepció
A bejárat mellett kialakított recepció gyakorlatilag így szerves egységet alkot a bejárattal a fekete „kapuzatával”, pultjával és rozsdás hatású burkolatával, valamint a fekete álmennyezetével, ami egyben tovább is vezeti a betérőt a bemutatóterembe és ki a privát kertbe, illetve a két épületrészt összekötő átjáróba. Ebben az átjáróban kaptak helyet egy új egységes beépített tároló-bemutató polc- és vitrinrendszerben az értékesítésre szánt kisebb vízkezelő- és szauna tartozékok.
Büfé
Ez a fekete-rozsdás hangulat jellemzi még az új helyre telepített büfét is. Új helyre került, mert így közelebb van a munkatársakhoz, akik mind a tárgyalások, mind a szerződéskötések alkalmával komfortosabban tudják majd használni. Az előkertben kialakított „előadóterem”-hez vezető átjáró mellett rendezvények alkalmával is mindenki számára sokkal kényelmesebben használható. Fekete-rozsdás színei struktúrái is azt erősítik, hogy ez a terület a betérőket fogadja.
A homlokzat keményebb fekete-rozsdás hangulata a beltérben sokat finomodik. A recepciónál a fekete álmennyezetből különböző hosszban kinyúló arany csövekből kialakított lámpák és a mohafelületek megvilágítva határozottan és konkrétan is puhább felületeket mutatnak. A büfé esetében ez az érzés tovább finomodik. A bejárattól jobbra két medencét bemutatva látjuk csak a büfét, de a fekete falak hatalmas kör alakú kivágásainak köszönhetően ez az átlátás azon túl, hogy izgalmas látványelem, nagyon praktikus is, hiszen így megvan a „szemkontaktus” a recepcióval és az adminisztrációval is.
Ezen a jobb oldali területen jóval több moha és növény kap helyet – elsősorban a mennyezeten: a két medence fölött teljes felületen mohaborítás és picit lefelé induló növények, míg a büfé fölött faléces borítás közül lelógó növények formájában. Valamint egy extra növénymintás tapéta is szerepet kap ezekben a terekben: a két medence mögött egy keretre feszített vászonra nyomtatva, így biztosítva az ablakokon át a természetes fényt, a büfénél pedig a falak hatalmas körkivágását harmadszor megismételve, egy led-fénnyel megvilágított falfülkében.
A világítás is változik: a recepció hosszabb-rövidebb arany csöveiből izgalmas „kalitka-lámpák” lesznek, a büfénél pedig sok-sok kis üveggömb lámpa.
A tervezés szempontjai:
- 2. A következő szempont egy kisebb, adott esetben szeparálható tárgyaló-rész kialakítása volt, ahonnan belátható a „kínálat”, diszkrétebb megbeszélésre ad lehetőséget és még a büfé és az adminisztráció is elérhető közelségben van. Így került ez a funkció az A bemutatótér végébe, közvetlenül a büfé mögé. A Renson pergola eltolható üvegajtajai révén bezárható, de nyitott állapotában a büfé mellett további vendégteret lehet vele nyerni mind rendezvények alkalmával, mind pedig ha több érdeklődő van éppen a bemutatóteremben. Lehetőséget ad itt több kertibútor bemutatására és kipróbálására is.
- 3. A harmadik szempont a recepciós és szerződést realizáló munkatárs(ak) szobájának kialakítása volt.
Ebben az egy esetben bontottunk falat. A recepció mögötti kis iroda ablakából ajtót nyitottunk, így lehetőséget adva arra, hogy ide a bemutatóteremből is be lehessen menni. Megtartottuk azt az ajtót is, ami az adminisztrációs nagy irodába vezet, és mindeddig az volt az egyetlen bejárata. Ezzel a kis átalakítással megoldottuk, hogy az itt dolgozók kapcsolatban maradjanak a nagy irodában dolgozókkal – számlázás, szerződéskötés előkészítése érdekében, de lehetőség legyen itt a vásárlókkal a szerződések aláírására, a megrendelések és fizetések diszkrét lebonyolítására is. - 4. A negyedik szempont a minél több medence bemutatása, minél kevesebb bolyongással megtekinthető módon, azaz minél koncentráltabban elhelyezve, figyelve arra, hogy az azonos típusok együtt maradjanak.
Itt érvényesült a SELECTION-gondolkodás, mi szerint a jóból a legjobbakat kiválasztva és azt „megünnepelve” hozzunk létre a bemutatótermen belül egy válogatást. Különböző hangulatok, különböző életterek, különböző világok, helyek és napszakok által konkrétan BÁRKINEK a kedvére és igényeire hatva.
A világ különböző prémium helyeit idéztük meg, és azt az életérzést feelinget, amit ehhez a minőséghez társítunk. Igyekeztünk minden medencetípus topmodelljét valamilyen módon kiemelni, még vonzóbbá tenni.
-
Trópus
A bejárattól jobbra, a büfé előtti két medence kapott egy burjánzó, sok növényes trópusi hangulatot. A mennyezetet borító mohafelület és a lenyúló növények között a különleges kalitka-lámpák és a már említett trópusi növénymintás paravánok az ablakok előtt, mind ezt a messzi tájra elrepítő érzést erősítik.
-
Mediterrán
Közvetlenül a recepció mögötti rész, az adminisztrációs iroda eredeti, mediterrán mészkövekkel burkolt hatalmas fala, ami egyértelműen kínálta magát egy mediterrán hangulatú kert kialakítására. A falra gerendák és fehér vászon árnyékoló került, a földre pedig műfű burkolat.
A recepció fekete tömbje balról, jobbról pedig az átjáróba vezető fekete „kapu” még inkább kiemeli ezt a kontrasztot, erősítve a vágyat erre a pihentető, kikapcsoló napsütötte érzésre. A gerendák aljába rejtett spotlámpák fényei szépen kiemelik a mediterrán terméskőfal struktúráját, finom hangulatot adva a térnek, amihez klasszikusan elegáns vonalú, magas minőségű design műrattan kertibútort választottunk.
-
Penthouse
Még mindig az A-bemutatótérben maradva a nagy medencék mozgatására kialakított, ám ritkábban használt bejárat előtt alakítottuk ki a következő medence-típus kedvcsináló hangulatát – megidézve egy nagyvárosi penthouse lakás tetőteraszát csodás kilátással az éjszakai fényekben fürdő panorámára.
Modern vonalak, szürke padlóburkolat, a medence lépcsőkkel és pihenővel kialakított beépítése, ultramodern kertibútor, különleges kültéri szőnyeg és a megidézett minőség megkoronázásaként egy szögletes vonalú extra Manooi kristálylámpa alkotják ezt a teret.
-
Kert
A régi bejárat mellett, valóban kint, a kültérben alakítottunk ki egy szuper „kert”et, továbbgondolva az ott elhelyezett hatalmas medence környezetét. Körbekerítettük, de azért lehetőséget adva kívülről is megközelíteni egy kiskapun keresztül. Ez egy komplex bemutatótér lett, ahol a már meglévő nagy medence látványos beépítést kapott lépcsőkkel, pihenőkkel és rejtett hangulatfényekkel, felette fehér vászon árnyékolóval, teljesen uralva a baloldalt.
Középen igazi fű, lépőkövekkel és a kerti sütögetés minden felszerelésével, hatalmas és látványos piros kerámia Kamado Joe kertigrillel. Jobb oldalon egy mindent tudó Renson árnyékolórendszer kapott helyet, biztosítva a maximális komfortot a pihenőrésznek. Kényelmes, ultramodern kertibútor, különleges rejtett világítással ellátott fa padlóburkolat, hátfalborítás, kültéri lámpák és fűtőeszköz. Kültéri magas minőségű textiliák, hatalmas kaspókban élő növények teszik még inkább vonzóvá ezt a kertet.
Olyan összeállítás, ami mindent bemutat így felébresztve a vágyat a látogatóban, hogy ezt így azonnal csomagolják, mert így ahogy van, viszik is magukkal.
-
Alpok
Ez a medence-bemutató már a B-térben van. Megőrizve (illetve kicsit felújítva) az irodákba vezető ajtó melletti, Rolandnak kedves kandallót, egy alpesi luxus pihenőházat idéztünk meg nappalival és terasszal, kilátással a havas hegyekre.
Ide, a kandalló elé helyeztük el a pihenés, a kikapcsolódás és regeneráció professzionális technikájú és tudású kellékeit, a masszázsfoteleket. A luxus érzéshez elengedhetetlenek a csúcsminőségű termékek, mint a JAB textiljei, párnái, szőnyegei, a meseszép virágok, dekorációs elemek és hát egy különleges és látványos, apró kis jégcsapokat idéző Manooi csillár-kompozíció.
A teraszon kapott helyet a medence és a modern vonalú kertibútor, puha szőrmékkel, kis korláttal és fagerendás-léces teraszfedéssel erősítve a kint érzését.
-
Észak
A mosdók felé vezető ajtó mellett, a közönség kívánságára meghagytuk a multifunkcionális szaunát. Ezt a területet az Alpok teraszának fa-léces fedésével kapcsoltuk egybe. Különlegessé és látványossá a falécek között elhelyezett különböző hosszúságban benyúló és a falra is lefutó led-csíkokkal tettük. Ide is került egy-egy kisebb kertibútor, fotel és lerakóasztalka és természetesen növények.
-
Yacht
Ez a terület a „Fürdető” helyiség melletti nagy medence szobája. Itt alakítottunk ki egy látványos yacht-fedélzetet, ahol helyet kaptak a különböző napágyak, mint egy luxus hajó fedélzetén a korlátnál. A nyílt tenger érzetét nyomtatott képpel idéztük fel, valamint az ablakokra átlátható nyomtatott fóliák kerültek itt is, ahogy a többi olyan térben is, ahol ilyen módon vontuk be a koncepció kialakításába az ablakokat.
A padló vízálló, egzótafa, hajófedélzetet imitáló burkolatot kapott. A medence fölé feszített napvitorla kerül, az égboltot pedig világoskékre festett gipszkarton álmennyezettel imitáljuk.
A Softub medencék maradtak a jelenlegi helyükön, a „Fürdető” helyiség előtt a jelenlegi háttérrel kiemelve. Annyiban erősítve a rájuk irányuló figyelmet, hogy az összes medence és kis bemutató medencécske is egységesen műfű burkolatra került, amit a kör alakú medencék elhelyezését követő íves formára vágtunk és ezt az íves formát felül is megismételtük egy gipszkarton álmennyezettel és rejtett fényekkel.
A kerti grillek terét nem módosítottuk, csak észszerűbben csoportosítottuk és egy-egy kerti grill típushoz kialakítottunk egy-egy étkező-részt is.
A Broil King termékek bemutató részlegét is megtartottuk, azzal a kéréssel, hogy a polcok legyenek feltöltve a tartozékokkal, kiegészítőkkel és legyenek jól megvilágítva a bőséges választék érzetét keltve, kívánatossá téve a vásárlást, válogatást. Itt a kerti grill területen mind a falak, mind a padló legyen fekete vagy maximum sötét antracit színű.
Az egész bemutatóterem-komplexum egységes fekete vagy sötét antracit színű Parador padlóburkolatot kapott – kivéve a fent említett különleges kialakítású terek esetében. A meglévő mennyezetet is csak a fent említett extra tereknél módosítottuk, azzal a megkötéssel, hogy hófehérre legyenek festve, egységes lámpákkal.
Visszatérve a főbejárathoz: a fekete-rozsdás megosztott felület kívánja, hogy a SpaTrend logo a bejárat fölé felkerüljön és kihasználva a már kialakított világítást megfelelő figyelmet kapjon. Az élő és virágzó üzletmenethez pedig elengedhetetlen a bejáratnál a rozsdás fal előtt egy nagy szögletes virágládában az élő és virágzó növények elhelyezése.
A bemutatóterem design-ja szándékosan nem lett egységes. A különböző életterek megidézik a világ sokszínűségét, rímelve az itt bemutatott termékpaletta sokszínűségére. Idevarázsolják, és ellenállhatatlanul kívánatossá teszik a feelinget, ami magába szippantja, és nem engedi el a látogatót.
Budai Ildikó és Sallak Andrea
lakberendezők